Collaboration  •  Creativity  •  Customer value

Kansainvälisin LOGY Conference ikinä - ja jokaisen huulilla on Transform your business!

LOGY Conference tarjoaa osallistujille jälleen unohtumattoman seminaarielämyksen ja lennättää maailman ykkösosaajat sekä kotimaan kovimmat konkarit kertomaan menestyksen salaisuutensa. Ole tarkkana ja poimi parhaat vinkit kukoistavan logistiikan ja hankinnan hyödyntämiseen - tällaista logistiikan ja hankinnan substanssisettiä et kuule missään muualla!

Puhujaesittelyihin pääset tästä ja aikataulun otat aikataulu haltuun tästä

Ylpeänä esitämme LOGY Conferencen puheenvuorot:  

1. osa Finlandia-talo: kaikille yhteinen ohjelma

Pysäkillä odottamisesta automaattiseen liikkumiseen?
Olli-Pekka Rantala
Osastopäällikkö - ylijohtaja, Liikenne- ja viestintäministeriö

  • Miten digitalisaatio ja automatisaatio muuttavat liikkumista ja logistiikkaa sekä maaseudun mahdollisuuksia?
  • Miten näillä voidaan vaikuttaa päästötavoitteisiin?
  • Mitä meiltä vaaditaan päästötavoitteiden saavuttamiseen?

The age of the virtual forwarder
Jochen Thewes
Pääjohtaja, DB Schenker

The market entry of digital start-ups and the impact of the digitalization of customers is changing the logistics market. How a traditional logistics provider masters the change and stays competitive in the market?

KEYNOTE - Customer focused Supply Chain transformation
Mary C. Long
Managing Director,  Supply Chain Management Institute, University of San Diego
Board Chairman, Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP)

  • Different types of transformation: Continuous & Discontinuous
  • Why customer-focused? How do you begin? What tools are most useful?
  • What about the change management aspect? Do the same approaches work for Millenials & Boomers?
  • Where and what type of data analytics are most helpful?

PÄÄTTÄJÄPANEELI: Rakennemuutokset ja palvelujen murros

  • Taavi Heikkilä, pääjohtaja, SOK / hallituksen pj, Kaupan liitto
  • Pia-Noora Kauppi, toimitusjohtaja, Finanssialan keskusliitto
  • Mika Vehviläinen, toimitusjohtaja, Cargotec
  • Heikki Malinen, toimitusjohtaja, Posti

Strategiset innovaatiot ja luovien ideoiden hylkimisreaktio
Henkka Hyppönen
Luova johtaja & perustaja, +1 Agency

  • Mitä tapahtuu kun kokemukset alkavat määrittää liiketoimintaa, datan määrä räjähtää ja teknologiasta tulee yleiskäyttöistä?
  • Miksi me kaikki joudumme kysymään itseltämme: mitä meistä tulee isona?
  • Miksi uusiin ideoihin kohdistuvaa sisäsyntyistä hylkimisreaktiota pitäisi hoitaa?

Finlandia-salin puheenjohtajina tuttuun tapaan:

Taru Lindeman & Peter Nyman

1. osa Finlandia-talo: iltapäivän rinnakkaisessiot

Iltapäivällä Finlandia-talon ohjelma jakaantuu neljään eri rinnakkaissessioon: logistiikkapalvelut, SCM, hankinta & sisälogistiikka. Valitse mielenkiintoisin track tai vaihda salia esitysten välissä mielenkiintosi mukaan! Alan kansainväliset huiput ja kotimaan kärkinimet jatkavat aamupäivän huippupuheenvuorojen viitoittamalla tiellä.

Logistiikkapalvelut

Demystifying Trends: Delivering Insight Today – Creating Value Tomorrow
Markus Kückelhaus
Vice President, Innovation & Trend Research, DHL Customer Solutions & Innovation

  • DHL’s trend research department’s structured approach
      • screening and analyzing trends
      • converting trends into concrete business opportunities
  • Logistics Trend Radar – a living tool that shows all relevant trend topics for the coming 5-15 years
  • DHL’s experiences throughout their trend research journey (lessons learned, success stories & best practices)
      • key areas include Augmented Reality, Robotics and Unmanned Aerial Vehicles.

Building new partnerships - establishing long term collaboration with win-win potential
Meinderdjan Botman
CCO, DSV Solutions A/S

  • Definition of partnership: what exactly is a partnership between supply chain partners?
  • How does it work and what does it take?
  • Supply chain Innovation initiatives to facilitate the above
  • Annual road map planning between partners to keep the momentum

Asiakassuuntautumisella lisäarvoa palvelusektorin rakennemuutoksessa
Pekka Laitinen
Toimitusjohtaja, Varova

  • Logistiikkapalvelusektorin rakennemuutokset
  • Kansainväliset huolitsijaverkostot
  • Pienten ja keskisuurten logistiikkapalveluyritysten rooli

Toimitusketjun hallinta

Toimitusketjut digitaalisen murroksen edessä
Teemu Ruska
Senior Partner and Managing´Director, The Boston Consulting Group Nordic AB

  • Hyödyt ja haasteet
  • Esimerkkejä uuden teknologian hyödyntämisestä johtavissa globaaleissa yhtiöissä
  • Miten muutosta kannattaa lähestyä

Building competitive and sustainable supply chain for global consumer goods company
Tiina Nieminen
VP, Logistics, Fiskars Corporation

  • Fiskars journey from a holding company towards global consumer goods company
  • Implications to supply chain; structures, capabilities, processes and tools
  • How acquisitions have impacted on journey?
  • Way forward
AGCO Smart Logistics

Michael Buelow
Manager Transportation and Logistics, EAME, AGCO International GmbH

  • AGCO is the winner of the German Award for Supply Chain Management 2016 (awarded by Bundesvereinigung Logistik) and Michael explains the success story behind this award:
    • Our company
    • Our challenges
    • Our solution
    • Our results

Hankinta

Managing Complex Value Chains by Global Purchasing Teams
Horst Wiedmann
Senior Vice President, Head of Strategic Materials Management & Central Services ZF-Group, ZF Friedrichshafen AG

  • ZF at a Glance and Strategic Direction
  • Consolidated Purchasing Organization “Best of Both”
  • Earn the right to be a Strategic Partner

Turbo-boost your procurement – a case-study of procurement outsourcing at Thames Water
Ian Bolger
Principal, Efficio

  • Common challenges facing the CPO?
  • Is out-sourcing really the right name?
  • How a 3rd party managed service model can form part of a transformation strategy?
  • Case study : Thames Water – UK’s largest Procurement Outsourcing

The European market: sourcing chances and possibilities for medium sized companies
Mark Borgwardt
Head of Purchasing, Bühler Technologies GmbH

  • Can I find the right supplier in Europe?
  • It's not only the price!
  • The needed new way: a strong partnership between supplier and customer
  • Experiences

Sisälogistiikka

Packaging Optimization – overlooked opportunity for supply chain efficiency and sustainability
Jack Ampuja
President, Supply Chain Optimizers & Executive in Residence, Niagara University

  • Packaging optimization, the last frontier in logistics
  • Companies that focus on this specialty have been able to reduce costs and make their operations greener
  • Process of packaging optimization is presented with multiple successful case studies

ŠKODA-AUTO Logistics - Innovative & Global
Tomáš Rais
Head of Department Logistics Planning and System Support, ŠKODA-AUTO

  • Production plants at home and abroad
  • Intralogistics ŠKODAInnovation
  • SIMPLY CLEVER solution
  • Future Trends in Logistics
  • Innovation in practice - Logistics CKD

Sisälogistiikan kokonaisvaltainen kehittäminen - case Altia
Pekka Molarius
Logistiikan kehityspäällikkö, Altia Oyj

  • Toimintokohtaiset tehokkuus- ja laatumittarit käyttöön
  • Varastolayoutin uudistaminen ja tilatehokkuuden lisääminen
  • Trukkityön optimointi ja -kaluston harmonisointi
  • Palkitsemisella motivaatiota, tehokkuutta ja laatua
  • Työntutkimuksen hyödyntäminen prosessien ja resursoinnin kehittämisessä
  • Manuaaliprosesseista järjestelmäohjattuihin toimintamalleihin

2. osa: M/S Silja Europa


KEYNOTE - Ylivoimainen asiakaskokemus
kirjan kirjoittajat Belinda Gerdt & Kari Korkiakoski (CEO, Futurelab)

Ei ole yritysjohtajaa, jonka mielestä asiakkaat eivät ole tärkeitä. Todellisuudessa asiakasajattelu ei kuitenkaan saa sitä asemaa, josta ääneen on puhuttu. Asiakkaiden suositteluhalukkuutta on toki mittailtu ja asiakkaita tunnistettu. Siihen projekti sitten jääkin. Mutta asiakaskokemus ei ole projekti vaan keino rakentaa pysyvää kilpailuetua. Se on jatkuvaa kehittämistä, välitilinpäätöksiä ja suunnan tarkentamista. Ainoa tapa saada todellisia tuloksia on ymmärtää ostoprosessia ja mitata sitä oikein. Ylivoimaisen asiakaskokemuksen luominen vaatii asiakkaiden kuuntelemista ja nopeaa reagointia.

Ylivoimainen asiakaskokemus -kirjan kirjoittajat Belinda Gerdt & Kari Korkiakoski valottavat LOGY Conferencen osallistujille miten luodaan asiakaskokemuksella kilpailuetua:  

  • Muutoksen aikaansaaminen vaatii uudenlaista osaamista yrityksen kaikilla osa-alueilla aina strategisesta tasosta yksittäisten työntekijöiden asiakaskohtaamisiin
  • Menestymiseen tarvitaan uudenlaista tapaa luoda arvoa asiakkaalle ylivoimaisen asiakaskokemuksen kautta

Globalization strategy of a hidden champion and its impact on their supply chains
Johannes Stemmer
Head of Strategy, BEUMER Group GmbH & Co. KG

  • The company strategy and development
    • internationalization
    • change from product supplier to system supplier
  • The impact on our supply chain
    • Past: purely local/ regional - today: global with six manufacturing sites worldwide
    • Supplier development and corresponding production
    • Supply chain networks

Partnering for Procurement
Jack Ampuja
President, Supply Chain Optimizers & Executive in Residence, Niagara University

In this interactive presentation Jack Ampuja will discuss learnings he acquired when he worked as Director of Logistics for a large manufacturer of health & beauty aids [Tambrands – now part of Procter & Gamble] which sent him to Walmart’s headquarters in Arkansas every year to work with them as his largest customer. Later when Jack was Vice President of Purchasing & Logistics for Rich Products, a large frozen foods manufacturer that expanded to 75 countries during Jack's tenure, a very formal partnering program was set up with suppliers to measure their performance and get  best ideas into Jack's company.

 Muutokset mahdollisia.