
Logistiikka kilpailutekijänä
Paikka: | Original Sokos Hotel Presidentti | Original Sokos Hotel Tripla, |
Aika: | 5.10.2021 9:00 - 28.10.2021 16:00 |
Koulutuspäivät (4 pv):
-
5.-6.10. Original Sokos Hotel Tripla
-
27.-28.10.2021 Original Sokos Hotel Presidentti
Koulutus toteutetaan lähtökohtaisesti lähikoulutuksena. Mikäli koronatilanteesta johtuen lähikoulutuksen toteuttaminen ei onnistu, koulutus toteutetaan vuorovaikutteisena etäkoulutuksena.
Koulutuksen tukena on oppimisympäristö: ennakkokysely | sähköinen koulutusmateriaali | osallistavat työkalut | verkostoitumiskeskustelut | Lue lisää >
Haluatko oppia, miten toimitusketjun tehokas hallinta mahdollistaa paremman kilpailuedun yrityksellesi?
Koko toimitusketjun yhteistyön kehittäminen – sekä sisäinen että ulkoinen – on monessa yrityksessä iso kompastuskivi ja siksi tärkeä pähkinä purtavaksi. Tämän koulutuksen tavoitteena on antaa sinulle uusia ajatuksia ja työkaluja yrityksesi toimitusketjun kehittämiseen.
Koulutus auttaa ymmärtämään, miten logistiikan eri osa-alueet vaikuttavat koko yrityksen toimintaan. Logistiikan kokonaisuuden kehittämisellä on entistä suurempi merkitys koko yrityksen menestykseen ja kannattavuuteen ja kilpailukykyyn. Logistiikassa on ymmärrettävä kokonaisuuden merkitys sekä kunkin osa-alueen vaikutus tavoitteiden saavuttamiseksi. Myynti, osto, kuljetukset, varastointi ja jakelu eivät ole erillisiä toimintoja, ja niiden laadukkaalla kehittämisellä on ratkaiseva merkitys yrityksen kilpailukykyyn, tulokseen, kassavirtaan sekä asiakastyytyväisyyteen.
Koulutuksen käytyäsi
- Tunnet toimitusketjun eri osien sisällön ja merkityksen kokonaisuuteen
- Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen yhteistyön merkityksen
- Osaat tehdä yrityksesi logistiikasta entistä kustannustehokkaamman ja kilpailukykyisemmän. Hallitset ja osaat käytännössä hyödyntää toimitusketjun eri osien työkaluja yrityksen tuloksen, varaston hallinnan, epäkuranttien ja asiakastyytyväisyyden kehittämiseksi
- Saat työkaluja toimitusketjun toiminnan mittaamiseen
- Saat ajatuksia eri osa-alueiden kehittämiseen sekä kotimaisessa että kansainvälisessä ympäristössä.
Kenelle?
Toimitusketjun hallinnan/logistiikan vastaaville henkilöille sekä myös osa-alueista vastaaville osto-, varasto-, logistiikka- ja asiakaspalvelupäälliköille sekä muissa tehtävissä oleville, joita logistiikan kehittäminen kiinnostaa. Suosittelemme tätä valmennuskokonaisuutta mm. myynnin, talouden, tuotannon ja hallinnon tehtävissä työskenteleville henkilöille.
Koulutuspäivien teemat
1. päivä: Oston ja asiakaspalvelun hallinnalla työkaluja yrityksen tuloksen ja asiakastyytyväisyyden parantamiseen, kouluttajana Juha Heltimoinen
2. päivä: Logistiikkapalveluiden ja kansainvälisen hankinnan hallinnalla lisää kilpailukykyä, kouluttajana Juha Heltimoinen
3. päivä: Vastuullisuus ja materiaalinohjaus, kouluttajana Timo Kivistö
4. päivä: Tehokkaan varastoinnin hallinnalla kustannustehokkuutta, kouluttajana Juha Heltimoinen
Koulutus koostuu monimuotoisesta, vuorovaikutteisesta opiskelusta, joissa vaihtelevat valmentajien pitämät alustukset, keskustelut ja erilaiset tehtävät ja harjoitukset. Ennen koulutusta osallistujat voivat kertoa, mistä erityiskysymyksistä ovat kiinnostuneet kuulemaan valmennuksessa. Saat valmennuksessa uutta osaamista ja käytännön ajatuksia oman toiminnan kehittämiseen.
Valmennus on osa toimitusketjun hallinnan koulutusohjelmaa (taso 1), mutta sen voi suorittaa myös erikseen.
Koulutuksen ohjelmaan pääset tutustumaan sivuston ylälaidasta kohdasta Ohjelma.