Tapahtuman kuvaus

LOGY SCM-foorumi: Ennustamisen monet kasvot – miten kysyntää ennustetaan eri toimialoilla?

Paikka: Teams,
Aika: 07.10.2021 09:00 - 10:40

Tervetuloa mukaan SCM-foorumin webinaariin, joka on tarkoitettu vain LOGYn yritysjäsenille ja aktiivipaketin haltijoille.


Tässä tapahtumassa kuulemme kolmen eri toimialan ennustamisesta. 

Ennustamisen tarpeet

  • Ennustamisen erilaiset skenaariot yhteisiä kaikille yrityksille toimialasta riippumatta – painotukset kuitenkin vaihtelevat
  • Mistä tekijöistä ennustamisen eri tarpeet syntyvät – tunnistettava oman yrityksen kannalta keskeisimmät tekijät
  • Ennustamisen tarpeista vaadittaviin kyvykkyyksiin


Tatu Lähteenmäki, Demand Planning Manager, Tamro

Tatu on toiminut toimitusketjunhallinnan eri tehtävissä vuodesta 2005 lähtien useilla eri toimialoilla: teräksen tukkukauppa, tekninen tukkukauppa, elintarviketeollisuus ja lääketukkukauppa. Tehtäviin on sisältynyt IT/ERP projekteja, toimitusketjun kehitystehtäviä, operatiivista S&OP:ta, kysynnän ennustamista sekä keskusvarasto- ja myymälätäydennyksen ohjausta. Nykyisessä roolissaan Tamro Oyj:ssä Tatu vastaa kysynnän ennustamisesta, keskusvarastotäydentämisen ohjauksesta, sekä kehitysprojekteista SCM alueen raportointiin liittyen. Ennen Tamroa hän on työskennellyt Apetitilla, Oriolassa, Onnisella ja Rautaruukilla.

Managing supply chain and forecasting in low-volume high-mix heavy machinery industry

  • Supply chain dynamics
  • Demand forecasting - from customer demand to material demand
  • Challenges in the present supply market


Ma
rkku Verkama, Business and Supply Chain Executive, Normet Group

Markku is responsible for Strategic Sourcing & Purchasing in Normet's equipment and services business since 2018. Before joining Normet, he has been in many different senior positions in sourcing, business management and R&D in Outotec and Nokia. Markku holds D.Sc. (Tech) degree from the Helsinki University of Technology (nowadays Aalto University).

Mikä siinä ennustamisessa on niin vaikeaa?

  • Ennustamisen eroavaisuudet ja yhteneväisyydet Mondelez vs. Fiskars
  • Kysynnän ennakoimista vaikeuttavat tekijät
  • S&OP:n ongelmat käytännössä
  • Mihin suuntaan ennustamista toivoisin kehitettävän

Pekka Innanen, S&OP Manager, Demand, Fiskars

Pekalla on n. 15 vuotta työuraa takana, muutamaa harha-askelta lukuunottamatta toimitusketjun hallinnan parissa. Ensikosketus vakituiseen työntekoon tuli Suomessa Kraft Foodsilla ja parin vuoden jälkeen Pekka lähti vierailulle Ruotsiin. Tämä vierailu venähti reilun kymmenen vuoden mittaiseksi ja työnantajan nimikin vaihtui matkalla Mondelez Intenationaliksi. Viime joulukuussa oli sopiva hetki palata Suomeen ja samalla vaihtui FMCG maailma vähän hitaammin liikkuviin tavaroihin Pekan aloittaessa Fiskarsilla.


Lisätiedot tapahtumasta:
Mirka Airas
Senior palvelupäällikkö
mirka.airas@logy.fi
p. 050 544 3261

Ilmoittaudu tästä


Huomaa myös: