
Tietoisku: Tuotevastuuriskit tavaroiden ja palvelujen hankinnassa
Paikka: | Teams, |
Aika: | 7.5.2021 9:00 - 11:00 |
Tiedätkö, mitä tuotevastuu velvoittaa ja miten voit hallita tuotevastuuriskejä tavaroiden ja palveluiden hallinnassa?
Tuotevastuu on aina ajankohtainen asia hankinnan sopimuksissa ja se muodostaa myös merkittävimmän toimittajan vastuuperusteen tavara- ja palveluhankinnoissa. Tuotevastuuriskit ovat erillinen asiaa takuuvastuusta ja voivat aiheuttaa taloudellisesti merkittävimmät vahingot ostajalle. Varsinkin nykyajan monimutkaiset hankinta-ja toimitusketjut aiheuttavat monia haasteita riskienhallinnassa ja näiden riskien tunnistaminen on ensiarvoisen tärkeää hankintaorganisaatiossa. Samanaikaisesti muuttuvat olosuhteet kuten COVID-19 aiheuttavat tulkintakysymyksiä liittyen toimittajan vastuisiin tuotevastuun alueella.
Miksi kannattaa osallistua tietoiskuun?
Osallistu LOGYn järjestämään tietoiskuun, jossa käsitellään tuotevastuun merkitystä hankintatoimessa. Saat ymmärrystä keinoista, joiden avulla riskiä on mahdollista ennakoida, pienentää ja siirtää.
Mitkä seikat hankinta- ja toimitusketjun tuotevastuuasioissa askarruttavat sinua? Voit lähettää jo etukäteen kysymyksiäsi, joita käsitellään tietoiskun Q&A -osuudessa.
Ohjelma
8.30–9.00 kirjaantuminen Teams-ohjelmaan
9.00–10.30
• Tuotevastuun sisältö ja merkitys hankintatoimessa
• Erot kuluttajakaupan ja B2B maailman välillä
• Tuotevastuu hankinta- ja toimitusketjussa
• Riskien hallinnointi tavara- ja palveluhankintoja koskevissa sopimuksissa
• Vastuunrajoitukset
• Vakuuttaminen
10.30–11.00
Sinun vuorosi kysyä!
- kysy, kouluttaja vastaa. Voit laittaa koko tietoiskun ajan kysymyksiäsi chattiin. Kysymykset käsitellään tilaisuuden lopussa.
Tilannekatsaus järjestetään Microsoft Teams -ohjelmalla. Saat linkin webinaariin kolme päivää ennen tilaisuutta.