Kauppaketjut lisäävät digitaalisia palvelujaan

08.06.2017

Kauppaketjut lisäävät digitaalisia palvelujaan
Kauppalehti, 08 Jun 2017, online:-
Suuret kauppaketjut rakentavat uusia digitaalisia palveluja asiakkailleen. Sekä Kesko että S-ryhmä tuovat uusia ominaisuuksia mobiilisovelluksiinsa sekä avaavat myymälöihin itsepalvelukassoja. Suuri työ tehdään logistiikassa ja hankinnoissa.
Keskon digitaalisista toiminnoista vastaavat johtaja Anni Ronkainen toteaa, että digitalisointi tukee kaikkea tekemistä. Siihen liittyvä suuri työ tehdään taustajärjestelmissä.
S-ryhmä lisää digitaalisia palveluja erityisesti S-mobiilissa. HOK-Elannon päivittäis- ja käyttötavarakaupan johtaja Veli-Matti Liimatainen kuvailee, että S-mobiilista tulee asiakasomistajien kauko-ohjain, jonne lisätään uusia palveluja.
K-ryhmässä houkutellaan asiakkaita tarjouksilla, toisin kuin S-ryhmässä, jossa luotetaan pysyviin alennuksiin. K-ruokasovellus antaa kanta-asiakkaille yhä enemmän kohdennettuja tarjouksia ja markkinointia. Kesko ja kauppiaat hyödyntävät markkinoinnissa myös sähköpostia.
Lidl kehittää mobiilisovellustaan, jossa on ruokaohjeita ja mainoksia.
©M-Brain
Link to original article