Ruokakauppojen verkkokauppatoimitusten noutotavoissa on eroja

08.06.2017

Ruokakauppojen verkkokauppatoimitusten noutotavoissa on eroja
Talouselämä, 08 Jun 2017, online:-
Walmart on perustanut itsepalveluperiaatteella toimivan verkkokaupan noutopisteen supermarkettinsa parkkipaikalle Oklahomassa. Asiakas voi hakea ostoksensa noutopisteestä mihin tahansa vuorokaudenaikaan.
SOK:n digitaalisten palvelujen päällikkö Matti Torniainen kertoo, että konserni pyrkii myös yhdistämään verkon ja kivijalan palveluita sekä hyödyntämään myymäläverkostoaan kilpailussa verkkokauppajättejä vastaan. Helsingin Kannelmäen Prismassa on drive in -kaista, joka on miehitetty. Myös Porissa ja Turussa on autokaistat. Tampereella ja Espoon Olarin Prismoissa on noutolokerikot. Torniaisen mukaan noutotavoista haetaan parasta kokonaisuutta. Drive in -kaistaa ei ole tulossa kaikkien Prismojen yhteyteen.
Keskon päivittäiskaupan kehitysjohtajan Arhi Kivilahden mukaan tilaa ja nouda -malli on yleisesti kiinnostava. Tilauksen toimitus asiakkaan kotiin on ruuan verkkokaupan iso haaste. Keskossa on keskitytty kotiinkuljetukseen viime aikoina. Keräilyn ja kotiinkuljetuksen prosesseja on viilattu. Drive in -pisteitä lähemmäs yritetään päästä.
Lidlillä ei ole operatiivisen johtajan Nicholas Pennasen mukaan aktiivisia toimia verkkokaupassa Suomessa juuri nyt.
©M-Brain
Link to original article