Tapahtuman kuvaus Puhujat

Hankintapäivä 2020 – Hankinnan kompetenssit uudelle vuosikymmenelle | Verkkoseminaari

Paikka: Verkkoseminaari,
Aika: 19.11.2020 9:00 - 15:45

Verkkoseminaariin osallistuminen on helppoa ja turvallista. Päivän aikana voit liikkua kahden seminaarin välillä ja kuunnella juuri sinua kiinnostavat esitykset. Saat liittymislinkin modernille seminaarialustallemme ennen tapahtumaa. Tuhti päivän anti, ei matka- ja hotellikuluja - ja uusi hinta!


Hankinnan kompetenssit uudelle vuosikymmenelle

Hankintapäivän teemana tänä vuonna on kaikkia hankinnan parissa työskenteleviä askarruttavia kysymyksiä, keskeisimpänä niistä: Kuinka nostaa yrityksen kyvykkyys ja oma osaaminen vastaamaan uuden vuosikymmenen tarpeita? Puheenvuorot ovat käytännönläheisiä case-esimerkkejä siitä, miten uusia kyvykkyyksiä on saatu otettua käyttöön.

Hankintapäivän vahvoja teemoja:

  • Tiedolla johtaminen
  • Miten hankintaosaaminen muutetaan organisaation strategiseksi voimavaraksi?
  • Hankinnan vastuullisuus
  • Miten hankinnan tehtäväkenttä tulevaisuudessa muuttuu?

Tutustu sivun yläosasta Puhujat-välilehteen.


OHJELMA:

8.50 Liittyminen verkkoseminaariin ja tutustuminen päivän antiin

9.00 Päivän avaus ja ohjelman läpikäyminen
Puheenjohtaja Antti Suorsa, CEO, Zeal Sourcing Oy

9.10 Keynote: Next Generation Procurement: from Price to Purpose
Frank Rozemeijer, NEVI Chair of Purchasing and Supply Chain Management, Maastricht University

9.45 Liiketoiminnan läpinäkyvyys – mitä se tarkoittaa hankinnalle nyt ja tulevaisuudessa?
Tuula Tuononen, Customer Insights Director, Basware Oyj

10.05 Tiedolla johtaminen
Mikko Kuusisto, Senior Director, Telia

10.30 Tauko

10.40 Vastuullinen hankinta – paremman arjen mahdollistaja
Jani Suomela, palveluliiketoiminnan hankintapäällikkö, IKEA Suomi

11.15 Hankinta & Covid-19
Johanna Pakkanen, Director, Supply Chain & Procurement, Orion Oyj

11.50 Tauko

12.35 Hankintaorganisaatio strategiseksi voimavaraksi
Ari Erkinharju, hankintajohtaja, Espoon kaupunki

13.10 Hankintatoiminnan johtamisjärjestelmä
Tuomo Peltola, Senior Consultant, Co-founding Partner, SoulCore Oy

13.20 Tauko

13.25 DBE Coren tietoisku 
Kari Korpela, CEO, DBE Core

13.30 Hankintojen muuttuva rooli – alustus paneelikeskusteluun

Menestyjät luodaan kriiseissä – Minkälainen on hankintafunktion tulevaisuus?
Tero J. Kauppinen, toimitusjohtaja, VIA Group & CEO. works Oy

14.25 Tauko

14.30 Paneelikeskustelu: Onko hankinta arvontuottaja vai kulujen leikkaaja?
Moderoijana Tero J. Kauppinen

Keskustelemassa:
Ari Erkinharju, hankintajohtaja, Espoon kaupunki
Johanna Pakkanen, Director, Supply Chain & Procurement, Orion Oyj
Pia Hortling, yhteiskuntasuhde- ja hankintajohtaja, Olvi Oyj

15.35 Seminaarin yhteenveto
Puheenjohtaja Antti Suorsa

n. 15.45 Tilaisuus päättyy

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ilmoittaudu tästä

Pääyhteistyökumppanina:


Yhteistyökumppanina:

Puhujat

Ari Erkinharju
Hankintajohtaja, Espoon kaupunki

Ari Erkinharjulla on yli 30 vuoden kokemus hankinnan johtotehtävistä globaalista ICT-liiketoiminnasta sekä hankintaorganisaatioiden konsultoinnista ja valmennuksesta. Hän on viimeisen neljän vuoden aikana johtanut Espoon kaupungin hankintatoimea. Espoo valittiin 2019 Vuoden julkisten hankintojen kehittäjäksi ja vuonna 2020 Vuoden Hankintaorganisaatioksi.

Frank Rozemeijer
NEVI Chair of Purchasing and Supply Chain Management, Maastricht University

Frank Rozemeijer holds the NEVI Chair of Purchasing and Supply Chain Management and the UMIO Chair in Services Innovation at Maastricht University. His research on supply chain collaboration, organizing for purchasing synergy, buying services, procurement strategy, leadership and creative sourcing teams has been published in academic journals such as Journal of Purchasing and Supply Management, Journal of Supply Chain Management, Journal of Services Marketing and Industrial Marketing Management, and in practitioner magazines (Supply Chain Magazine, DEAL!, Value Chain Management, LINK Magazine) Also, he (co-)authored a number of the books (e.g. Developing Sourcing Capabilities, Wiley, 2005).

Apart from his part-time academic work, he is director/owner of FRConsulting BV from which he has built a strong (inter)national reputation as an independent strategy consultant, and trainer/facilitator in strategic change projects and/or leadership development programs in the area of Procurement and SCM. Over the past two decades, challenging projects for some of the world's leading companies (e.g. Unilever, Vandemoortele, StoraEnso, Volvo Cars, Skanska, Cargotec) brought him to many exotic places and allowed him to test many of his theories into practice.

He lives in Bussum with his wife and two daughters.

For more information visit www.frankrozemeijer.com, or follow Frank Rozemeijer on Twitter (@frankrozemeijer) or LinkedIn.

Antti Suorsa
Puheenjohtaja, Hankintapäivä 2020

Antti Suorsa on tuotantotalouden diplomi-insinööri Otaniemestä ja hankinta-alan ammattilainen vuodesta 2005. Hän on tehnyt uraa Nokialla, Konecranesilla, Telialla ja elokuusta 2018 alkaen Pauligin epäsuorista hankinnoista vastaavana johtajana. Nokian aikoina hän vietti pari vuotta Yhdysvalloissa. Hänen intohimonsa on yrityksen ulkopuolisten resurssien hallinta ja LOGY:llä on erinomainen mahdollisuus kehittää hankintaosaamisen tasoa Suomessa.

LinkedIn

Tero J. Kauppinen
Toimitusjohtaja, VIA Group & CEO. works Oy

Tero J. Kauppinen on pörssiyhtiöiden äänestämänä kahden eniten johtamiseen vaikuttaneen suomalaisen gurun joukkoon kuuluva Talouselämä-lehden nimeämä strategi, johtamisen tutkija, globaalisti toimiva johtamisen kehittäjä ja arvon luomisen konsultti, joka on kirjoittanut 18 kirjaa johtamisesta. 

Hän on Suomen kolmen kokeneimman johtamisen konsulttiyritysten joukkoon kuuluvan VIA Groupin ja CEO. works Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja sekä Leaders’ Business Schoolin (perustettu 1988) rehtori. Lisäksi hän on vuonna 1999 perustetun, ylimmälle johdolle tarkoitetun pitkän kehitysohjelman Senior Leadership in Action, SLA:n ohjelmajohtaja ja vuodesta 1981 toteutetun Leaders’ Forumin organisaattori. 

Hän on myös arvokoutsien kouluttaja ja toimitusjohtajien onnistumiseen erikoistunut Master Arvokoutsi. Hänellä on loppututkinnot sekä Suomesta että Yhdysvalloista, josta hänellä on kunniatohtorin arvonimi. Tasavallan presidentti myönsi hänelle kanslianeuvoksen arvonimen 2017.

Jani Suomela
Palveluliiketoiminnan hankintapäällikkö, IKEA Suomi

Jani Suomela on logistiikan ammattilainen, joka työkseen kehittää palveluliiketoiminnan kokonaisratkaisuja. Janin IKEA-matka on kestänyt jo yli 20 vuotta, jonka aikana hän on ollut useissa eri tehtävissä IKEA Suomen ja IKEA UK:n palveluksessa. Nykyisin Jani vastaa IKEA Suomen palveluliiketoiminnan sekä operatiivisesta toiminnasta että strategisesta hankinnasta sekä sen kehittämisestä.

Johanna Pakkanen
Director, Supply Chain & Procurement, Orion

Johanna Pakkanen työskentelee logistiikka- ja hankintajohtajana Orionilla. Koulutukseltaan hän on Tuotantotalouden DI Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta. Hän vastaa strategisesta ja operatiivisesta hankinnasta niin epäsuorien kuin suorien hankintojen osalta, koko ketjun suunnittelusta sekä logistiikka ja pakkausteknologiasta. Hän vastaa myös Orionin Intian ja Kiinan toimistoista. Hankinta ja sen kehittäminen on aina ollut lähellä hänen sydäntään. Hän uskoo vahvasti yhdessä tekemiseen ja toisilta oppimiseen. Hankintafoorumi on hänen mukaansa loistava paikka verkoston laajentamiseen.

Mikko Kuusisto
Senior Director, Telia

Mikko has more than 20 years’ experience from sourcing and customer care in leadership positions, and current works as Senior Director for Marketing and Customer Channels category group at Telia Company. Prior joining to Telia, Mikko worked 3 years at Microsoft and 16 years at Nokia, where he held various roles in analytics, program management, operations and sourcing.

Mikko has a M.Sc from Helsinki University of Technology in Applied Mathematics and Industrial Economy. He lives in Espoo, Finland with his family and his interests include photography and renovating a 90 year old cottage.

Kari Korpela
CEO, DBE Core

KTT Kari Korpela on DBE Core Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja 1.1.2019. Yhtiö toi marraskuussa 2019 markkinoille uuden DBE Core Platform ratkaisun, Network as a Service (NaaS). Alusta jakaa yritysten väliset kaupalliset sanomat, kuten tarjoukset, tilaukset, kuljetustilaukset sekä teknisen tiedon. Integraatiot toteutuvat standardeilla API:lla (Application Programming Interface).

Ratkaisut poistavat turhaa työtä ja vähentävät virheitä. Kaikki transaktiot tallennetaan luotettavasti lohkoketjuun (Blockchain). Nämä teknologiat yhdessä mahdollistavat uuden tavan jakaa samanaikaisesti liiketoiminnan ja tuotteen teknisen tiedon. Oikea, alkuperäinen ja luotettava data voidaan yhdellä kertaa jakaa kaikille osapuolille toimitusketjussa. Liiketoiminnassa tapahtuvat muutokset jaetaan yhdellä kertaa kaikille. Luotettavan transaktiotiedon jako mahdollistaa uusien rahoitusratkaisujen kehittämisen, teollisuudessa tuotteen elinkaaren hallinnasta tulee luotettavaa ja logistiikassa tiedämme tuotteen tai palvelun sijainnin. Älykkäillä sopimuksilla ohjaamme ja automatisoimme.

Tuomo Peltola
Senior consultant, co-founding partner, SoulCore Oy

Tuomo on kehitysvastuussa SoulCoren hankintatoiminnan johtamisjärjestelmätuotteesta SouProsta. Vuodesta 2014 alkaen hän on osallistunut vastuukonsultin aktiivisessa roolissa hankintatoiminnan kehittämisen asiakashankkeisiin eri toimialoilla. Tuomolla on laaja kokemus toimintaprosessien kahittämisestä tietojärjestelmien tukemana. Lisäksi hän on SoulCore Oyn perustajaosakas ja yrittäjäpartneri.

Tuula Tuononen
Director, Customer Insights, Basware

Tuula Tuononen työskentelee Baswaren tuotehallinnassa Customer Insights -toiminnasta vastaavana johtajana. Hänellä on kansainvälisen kaupan MBA -tutkinto ja vuosien kokemus hankinnan vaihtelevista työtehtävistä suurissa monikansallisissa yrityksissä tietoliikenne-, media- ja pankkisektoreilla. Hankintaprosessien kehittäminen ja toimitusketjun markkinatrendien seuraaminen ovat erityisesti hänen kiinnostuksensa kohteita.

Pia Hortling
Yhteiskuntasuhde- ja hankintajohtaja, Olvi Oyj

Pia Hortling työskentelee tällä hetkellä Olvi Oyj:n yhteiskuntasuhde- ja hankintajohtajana. Pia vastaa suorien ja valittujen epäsuorien kategorioiden strategisista ja taktisista hankinnoista konsernin panimoihin, sekä operatiivisesta hankinnasta konsernin emoyhtiössä. Näiden kaikkien osa-alueiden kestävä kehitys on lähellä Pian sydäntä.

Pia on työskennellyt Olvilla vuodesta 2003 ja vastannut aiemmin valmistuksen, tuotekehitykseen ja laadunvarmistuksen osa-alueista. Koulutukseltaan Pia on Kemian diplomi-insinööri, panimomestari ja Executive MBA.

Ilmoittaudu tästä

HINNAT

Verkkoseminaari (Hankintapäivä + SCM-päivä)
Kaksi seminaaria yhden hinnalla
Normaalihinta 195 € + alv
LOGYn jäsenille 165 € + alv

Peruutusehdot
Normaalihintaiseen lippuun pätevät yleiset peruutusehdot.
Early Bird -hintaisella lipulla ei ole peruutusoikeutta. Peruutus vain lääkärintodistuksella. Osallistumisoikeuden voi siirtää toiselle LOGYn jäsenelle.

Kumppaniksi alan huipputapahtumaan?