Tapahtuman kuvaus

Kaikille avoin | Hankinta: Markkinointihankinta-aamiainen: Miten markkinointihankinta tuo lisäarvoa vastuullisuustavoitteisiin?

Paikka: Etäosallistuminen tai Sanomatalon Auditorio, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki
Aika: 11.10.2022 08:15 - 11:30

Tervetuloa jo perinteeksi muodostuneelle Markkinointihankinnan aamiaiselle, joka järjestetään tänä vuonna hybridinä eli sekä Sanomatalolla että etänä. Tapahtuman teemana on tällä kertaa "Miten markkinointihankinta tuo lisäarvoa vastuullisuustavoitteisiin?".

Markkinointihankinnan aamiaisseminaari on Suomen markkinointihankinnan ammattilaisten päätapahtuma. Se on kerännyt vuosittain hyvän ryhmän markkinoinnin ja hankinnan ammattilaisia kuuntelemaan esityksiä ja keskustelemaan markkinointihankinnan ajankohtaisista aiheista. Markkinointihankinnan aamiaisseminaari järjestetään jo kahdeksannen kerran. 

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. 

Ohjelma:

8.15 alkaen aamupalaa ja verkostoitumista Sanoma-talon alakerran kahvilassa

9.00 Seminaarin avaussanat LOGY ja Ismo Ojanen Markkinointihankintaryhmän puolesta

  

Ismo Ojanen, CEO and Senior Partner, Beaufort Marketing Procurement

Ismo on hankintatoimen ja markkinointihankintojen rautainen ammattilainen. Hän on vetänyt vuosien saatossa mittavan määrän alan kansainvälisiä projekteja mm. Iso-Britanniasta käsin. Hän vaikutti usean vuoden ajan LOGYn Hankintafoorumin johtoryhmässä ja jakaa nyt osaamistaan Hankintapäivän projektiryhmässä.

9.15 Vastuullinen markkinointi alkaa hankinnasta 

 

Hanna Hiekkamies, SVP Group Sustainability, Valio

Hanna toimii vastuullisuusjohtajana ja vastaa strategisen ison kuvan määrittämisestä sekä Valion vastuullisuusohjelman johtamisesta. Ennen nykyistä positiota Hanna on toiminut pitkään brändimarkkinoinnin johtotehtävissä niin Suomessa kuin kansainvälisellä tasolla.

9.45 Millainen on vastuullinen markkinointi- ja viestintätoimisto?

Yritykset ja organisaatiot kaipaavat yhä enemmän apua vastuullisuustyössä, mutta samaan aikaan kumppanitoimistoilta edellytetään myös näyttöjä omista vastuullisuuspanoksistaan. Mitä ne ovat viestinnän ja markkinoinnin alalla? Mistä tunnistaa vastuullisen markkinointi- ja viestintätoimiston?

Heidi Kalmari, Senior Consultant, Sustainability & Communications, Miltton

Heidi Kalmari työskentelee Milttonilla vastuullisuuteen erikoistuneena vanhempana viestintäkonsulttina. Hänellä on pitkä kokemus sekä strategisesta viestinnän konsultoinnista että media-alalta. Heidi on kirjoittanut useita tietokirjoja, muun muassa vastuullisesta matkailusta, arvoliittolaisuudesta sekä lumesta ja ilmastonmuutoksesta. 

10.15 Vastuullisuus ja vaikuttavuus 

Markus Nieminen, Creative Director & Content Director, Partner, TBWA\Helsinki

Markus Nieminen on strategiajohtaja joka työskentelee markkinoinnin, viestinnän ja designin parissa. Hän on reilun kahdenkymmenen vuoden aikana auttanut suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä monimutkaisissa haasteissa. Hän uskoo luovan työn luomiin mahdollisuuksiin.

10.45 Perspectives on the role of marketing procurement to drive sustainability 

Driving sustainability is not a trend, but an effort to resist a serious global crisis and the clock is ticking. For the planet, we are way off course to stay within 1.5°c global temperature increases and for people, gender imparity for instance is still significant in decision-making positions. In the following session, Laura will share some examples of how marketing procurement can contribute to achieving sustainability, at scale and through external relationships. Indeed, marketing sourcing plays a big role in influencing the extended ecosystem, our suppliers, and our influence must be used for good.

Laura Forcetti, Global Marketing Sourcing Director, WFA

Laura leads WFA’s Sourcing Forum, bringing together over 1,600 global or regional marketing procurement leaders from across the world. She enables the sharing of best practice amongst WFA members, with the ambition to reposition procurement as a driver of company growth rather than a seeker of savings, transforming cultures and approach within sourcing teams as well as perceptions across the wider marketing, finance, and agency community. Laura holds a master’s degree specialised in procurement and previously worked in marketing procurement at Nestlé and Coca-Cola.

Edwige Boone Zaneguy, Head of Regional Marketing Category Procurement, Bayer


11.30 Yhteinen loppukeskustelu ja tilaisuuden päätös


Ilmoittaudu tästä paikan päälle

Ilmoittaudu tästä striimiin


Lisätiedot:

Mirka Airas
Senior palvelupäällikkö
mirka.airas@logy.fi
p. 050 544 3261