Tapahtuman kuvaus

Kaikille avoin | Markkinointihankinta-aamiainen: Markkinoinnin tehokkuus ja vaikuttavuus

Paikka: Etäosallistuminen tai Sanomatalon Auditorio, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki
Aika: 10.10.2023 8:15 - 11:35

Tervetuloa jo perinteeksi muodostuneelle Markkinointihankinnan aamiaiselle, joka järjestetään tänä vuonna hybridinä eli sekä Sanomatalolla että etänä. Tapahtuman teema on tällä kertaa Markkinoinnin tehokkuus ja vaikuttavuus.

Markkinointihankinnan aamiaisseminaari on Suomen markkinointihankinnan ammattilaisten päätapahtuma. Se on kerännyt vuosittain hyvän ryhmän markkinoinnin ja hankinnan ammattilaisia kuuntelemaan esityksiä ja keskustelemaan markkinointihankinnan ajankohtaisista aiheista. Markkinointihankinnan aamiaisseminaari järjestetään jo yhdeksännen kerran. 

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. 

Ohjelma:

8.15 alkaen aamupalaa ja verkostoitumista Sanomatalon alakerran kahvilassa

9.00 Seminaarin avaussanat LOGY ja Ismo Ojanen Markkinointihankintaryhmän puolesta

Ismo Ojanen, CEO and Senior Partner, Beaufort Marketing Procurement

Ismo on hankintatoimen ja markkinointihankintojen rautainen ammattilainen. Hän on vetänyt vuosien saatossa mittavan määrän alan kansainvälisiä projekteja mm. Iso-Britanniasta käsin. Hän vaikutti usean vuoden ajan LOGYn Hankintafoorumin johtoryhmässä ja jakaa nyt osaamistaan Hankintapäivän projektiryhmässä.

9.30 Kirkas ja erottuva brändi luo vaikuttavuutta

Vaikuttava markkinointi, josta saadaan tehoja irti, vaatii hyvin määriteltyä ja erottuvaa brändiä. Jos erottautumistekijät ja asiakkaalle arvoa luovat lupaukset ovat mietitty tarkkaan, niin tuotteiden ja palveluiden suunnittelu kuin markkinointiviestinnän konseptointi, on merkittävästi helpompaa. Vaikuttavuus on laaja käsite, mutta pelkistäen voi todeta, että yritys saavuttaa liiketoimintatavoitteensa ja asiakas saa haluamansa, jos brändi sekä lupaa että lunastaa lupauksensa systemaattisesti.

 Kati Sulin, toimitusjohtaja, Heltti 

Kati Sulin on toiminut erilaisissa brändin, markkinoinnin ja liiketoiminnan johtotehtävissä; mm. Fazer, Sanoma, DNA, ifolor, Terveystalo ja tällä hetkellä kasvuyhtiö Heltin toimitusjohtaja. Lisäksi Kati on ollut hallitusammattilainen jo useamman vuoden ajan.


10.10 Tauko

10.20  Tekoälyn vaikutus luovan palvelun myyntiin ja ostoihin

Tekoälyvallankumous etenee yhä nopeammin. Aihe kiinnostaa ja keskustelu kuumenee. Mietitkö sinä, että markkinointiviestintääsi voisi tehostaa generatiivisella tekoälyllä, muttet ihan tiedä, mistä aloittaa tai missä ja miten sitä voisi käyttää? Mitä kannattaa ulkoistaa ja mitä opetella ja tehdä itse? Case-esimerkki yhteistyöstä uutena AIkakautena: Reima & Sherpa

Elina Bono, toimitusjohtaja, Kultainen Sherpa 

Energinen ja innostava Elina Bono on luovan toimiston Sherpan toimitusjohtaja. Parhaiten hänet tunnetaan alalla monista markkinoinnin menestystarinoista kuten Oikotien "Kun aika on", Sanoman "Aina tulee sanomista" ja VR:n "Matkalla", mutta eniten hän syttyy myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä. Elina on pitkän uransa aikana tehnyt brändi-, tapahtuma- ja performancemarkkinointia, viestintää, tutkimusta ja myyntiä mainostajan, median ja toimiston asiantuntija- ja johtotehtävissä. Elina on motivoitunut viemään eteenpäin markkinoinnin roolia suomalaisessa yritysmaailmassa. 

10.50 ROMI-mallinnus osana markkinoinnin tehokkuuden mittaamista

Arto Hasu, Verkkokauppa.com

Arto Hasu toimii Verkkokauppa.com:illa markkinoinnin parissa. Erityisen lähellä sydäntä on markkinoinnin eri toimenpiteiden vaikutusten mittaaminen sekä tulosten tulkkaaminen liiketoiminnan kielelle.

11.30 Yhteenveto ja loppusanat - Ismo Ojanen

 


Ilmoittaudu tästä paikan päälle

Ilmoittaudu tästä striimiin


Lisätiedot:

Mirka Airas
Senior palvelupäällikkö
mirka.airas@logy.fi
p. 050 544 3261