Tapahtuman kuvaus

SCM-foorumin tapahtuma: "Ulkoistettujen toimintojen ohjaaminen"

Paikka: Striimi / Messukeskus, kokoustila 306 , Messuaukio 1, 00520 Helsinki
Aika: 5.9.2019 9:00 - 11:30

Tervetuloa syksyn ensimmäiseen SCM-foorumitapahtumaan, jossa kuulemme lisää ulkoistettujen toimintojen ohjaamisesta. Käsittelemme aihetta ulkoistajan näkökulmasta kolmen puheenvuoron kautta. 

Uuden teknologian hankkiminen – Miten hallinnoida toimittajaa, joka kehittää uutta ja räätälöityä järjestelmää yrityksen tarpeisiin. Mitkä ovat riskit ja palkkiot!

- Todellinen case kahdesta eri toimittajasta, joista molemmat olivat vasta aloittaneet toimintansa

Jyrki Ristinen, Logistiikkapäällikkö, Medifon

Jyrki Ristinen on työskennellyt vuodesta 2011 Apteekkitukkukauppa Oy Medifon Ab:n Logistiikka- ja Laatupäällikkönä vastuullaan yrityksen toimitusketjun johtaminen. Ennen siirtymistä nykyiseen tehtävään Jyrki Ristinen on työskennellyt lähes 10 vuotta DHL Supply Chain:ssa Pohjoismaiden ja Baltian organisaatiossa Senior Project Managerina, jossa vastuulla oli erilaisten implementointi, laatu- ja liiketoiminta projektien johtaminen eri puolilla pohjoismaita ja Baltiaa. Kokonaisuudessaan kokemusta Logistiikasta on yli 20 vuoden ajalta varastotöistä toimitusketjun johtamiseen. Jyrki on toiminut pitkään myös Osto- ja Logistiikkayhdistyksen SCM-foorumin varapuheenjohtajana.

Voiko ulkoistamisessa onnistua?

Jaakko Nikunen, Senior Sourcing Manager, Kesko 

Jaakko Nikunen, Keskon Senior Sourcing Manager, kertoo itsestään seuraavasti:
”Minulla on työkokemusta takanani yli 20v ajan sekä IT että IT hankinnan tehtävissä. Ulkoistuksia työurani aikana on ollut useampia. Suuruusluokat ovat vaihdelleet ylettyen kustannuksiltaan jopa 9 numeroisiin lukuihin. Näkemystä ulkoistuksista onkin sekä operatiiviselta tasolta, että hankinnan näkökulmasta; onnistumisten kuin haasteidenkin kannalta. Logistiikka on viimeisten työnantajieni toiminnassa hyvinkin keskeinen osa. Tällä hetkellä toimin IT hankintojen parissa.”

Logistiikan kyvykkyyksien ulkoistus – Yhteistyön rakentaminen PL4 operaattorin kanssa, kokemukset ja opit viimeisiltä vuosilta

- Projektin kuvaus, perusteet 4PL yhteistyölle, valmistelut ulkoistusta varten sekä päämahdollistajat
- Kokemukset implementoinnista ja partneruuden luonti PL4 operaattorin kanssa
- Projektin tulos, voitot ja tappio sekä opetukset

Jori FabriciusSVP, Global Supply Chain Management, Kemira

Jori Fabricius, Senior Vice President Supply Chain Management, johtaa Kemiralla 300 SCM-ammattilaista. Hän on keskittynyt viime vuosina logistiikan tehokkuuden ja palvelukyvyn edistämiseen, erityisaloinaan esimerkiksi 4 PL-kumppanuudet ja ihmisten osaamisen hallinta. Jori on toiminut 30-vuotisen uransa aikana tärkeässä roolissa toimitusketjun kehittämisessä ja muutosjohtamisessa esimerkiksi erillisvalmistuksen, kemikaalien ja konsulttiteollisuuden parissa.

 


Järjestämme aiheesta toisen tilaisuuden keväällä 2020. Se käsittelee ulkoistamista palvelutarjoajan näkökulmasta. 

Lisätiedot: Palvelupäällikkö Mirka Airas, mirka.airas@logy.fi, 050-544 3261