Tapahtuman kuvaus Ohjelma Kouluttajat

Oston sopimukset ja lakiasiat

Paikka: Cumulus Resort Airport Congress Center,
Aika: 29.11.2017 8:30 - 30.11.2017 16:30

29.-30.11.2017

Cumulus Resort Airport Congress Center, Vantaa

Hankinnan ammattilainen - kun oston sopimukset ovat kunnossa, niin nukut yösi paremmin! Tule saamaan käytännön vinkkejä siihen miten vältät virheet sopimuksia tehdessäsi ja hallitset riskit.

Tiedätkö mistä kaikesta sopimuksessa on sovittava ja millainen sopimus on teille edullisin? Aukottomat sopimukset ovat tärkeässä asemassa, niin tavaroiden kuin palvelujen hankinnassa.

Koulutuksen käytyäsi:

  • Sinulla on kokonaisvaltainen näkemys sopimusten rakenteesta ja keskeisestä sisällöstä, tiedät mitä kaikkea oston sopimusprosessissa on määriteltävä
  • Osaat huomioida sopimuksen ja toimittajan elinkaaren sekä ymmärrät sopimusten merkityksen toimittajahallinnassa
  • Sinulla on varmuutta erilaisten sopimusten laatimiseen
  • Tunnistat sopimusten tekemisen ja tavaroiden sekä palvelujen oston sudenkuopat

Päivien aikana perehdyt niin tavaroiden kuin palvelujenkin hankintoja koskevan hyvän ostosopimuksen sisältöön, rakenteeseen ja keskeisiin haasteisiin.

Kuulet mitä erilaisia tekijöitä sopimuksen koko elinkaaressa täytyy huomioida. Ostosopimuksen elinkaari kattaa toimittajien valinnan ja auditoinnin, ostosopimuksen laatimisen ja neuvottelemisen sekä sen hallinnoinnin allekirjoitusten jälkeen.

Opit huomioimaan parhaat sopimuskäytännöt tavaroiden ja palvelujen ostamisessa ja huolehdit siitä, että toimittajaa toimittaa sen mitä lupaa.

Päivien aikana käydään myös läpi keskeiset sopimusmääräykset ja niiden merkitys, takuuehdot, vastuut ja vastuunrajoitukset, sopimuksen päättäminen, teollisoikeudet (IPR), sekä toimittajilta vaadittavat palvelutasot ja suorituskriteerit.

Koulutus sopii kaikille sekä tuotteiden että palvelujen oston ja hankintatoimen tehtävissä toimiville sekä sopimuksien laatimisessa mukana oleville (esim. ostopäälliköt, Category Managerit ym).

Kurssi on osa hankinnan koulutusohjelmaa (taso 2), mutta sen voi suorittaa myös erikseen.

Kurssin ohjelmaan pääset tutustumaan sivuston ylälaidasta kohdasta Ohjelma.

Tapahtuman ohjelma

Kurssilla käsiteltäviä aiheita:

Kokonaisvaltainen sopimusymmärrys

  • Sopimusoikeus ja kauppalaki
  • Kansainväliset sopimukset ja niiden tulkinnat

Ostosopimuksen elinkaari

  • Toimittajien valinnat
  • Toimittajien auditoinnit
  • Ostosopimusten käyttö
  • Yleiset tavaroiden ja palvelujen hankintaehdot/ Yleiset myyntiehdot
  • Sopimusneuvottelut
  • Sopimusten hallinnointi ja sopimusmuutokset
  • Palvelun ulkoistaminen
  • Salassapitoasiat

Ostosopimuksen sisältö

  • Sopimuksen rakenne ja liitteiden käyttö
  • Keskeiset sopimusmääräykset ja niiden merkitys
  • Takuuehdot
  • Vastuut ja vastuunrajoitukset
  • Sopimuksen päättäminen
  • Teollisoikeudet (IPR)
  • Palvelutasot ja suorituskriteerit

Ryhmätyöt

  • Ostosopimuksen sisältö ja käyttö

Tapahtuman kouluttajat

Timo Sipi
Valmentaja, kouluttaja

Timo Sipi työskentelee pääasiassa IP- ja teknologiatoimialalla, kaupallisten sopimusten, hankinnan ja oston sekä yritysjohdon neuvonantajana.

Hankinnan ja oston alueella Timo toimii useissa pörssilistatuissa sekä muissa yrityksissä ostosopimusten, palvelusopimusten ja muiden tähän liittyvien toimintojen sekä toimittajahallinnan ja hankintasopimusten prosessien neuvonantajana. IP- ja teknologia-alueella hänen osaamisensa kattaa koko skaalaan lakipalveluita, jotka liittyvät immateriaalioikeuksien suojaamiseen, teknologian lisenssointiin, media- ja digitaaliseen sisältöön, IT ulkoistamiseen, IT hankintaan ja ostoihin, teknologian myyntiin ja jakeluun sekä teknologian kaupallistamiseen.

Timo on listattu IAM:n maailman johtavien 250 patentti ja teknologia siirtolisenssi toimijana (ammatinharjoittajana). Timo on myös hallituksen jäsenenä useassa suomalaisessa teknologia- ja ohjelmistoyrityksessä toimien heidän neuvonantajanaan kansainvälisissä liiketoiminnan transaktioissa/kaupoissa.

Timo on erikoistunut hankinta-asioihin vastattuaan Nokian Global Sourcing & Procurement –funktion lakituesta usean vuoden ajan ja tekee nykyisin usealle suomalaiselle suurelle pörssiyhtiölle alan toimeksiantoja.

Ilmoittaudu tästä

Hinta (yksityinen puoli):
1395 euroa + alv,
Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGYn jäsenille 1255 euroa + alv.

Hinta (julkinen puoli):
1120 euroa + alv,
Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGYn jäsenille 980 euroa + alv.

Hinnat sisältävät aineiston ja tarjoilut. Koulutus laskutetaan ennen tilaisuutta, viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Lataa kurssiesite klikkaamalla kuvaa

Liity samalla jäseneksi!
Saat kurssin jäsenhintaan, kun liityt ilmoittautuessasi jäseneksi. Kurssi ja jäsenyys yhdessä on edullisempi kuin koulutuksen normaalihinta.

Ilmoittautuminen:
15.11.

Sähköpostilla yhdistys(at)logy.fi
Puhelimitse 044 336 7083

Tiedustele vapaita paikkoja myös viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Peruutusehdot:
Lue ehdot tästä

Kurssin kesto:
2 päivää

Majoitus:
Ei sisälly hintaan. Osallistuja voi varata majoituksen sopimushintaan suoraan hotelli Cumulus Resort Airport Congress Centeristä. Lue lisää

Aikataulu:
klo 9.00-16.30

”Olin todella positiivisesti yllättynyt! Kurssi ylitti kaikki odotukseni”
"Huippuhyvä, puitteet hyvät."
"Todella hyvä! Hyvä, että käydään läpi myös toimittajan hallintaan liittyviä asioita."
"Hyvä paketti kaiken kaikkiaan."