Tapahtuman kuvaus

LOGY Young Professionals: Verkkokaupan logistiikka

Paikka: Teams,
Aika: 08.04.2021 14:30 - 16:00

LOGY Young Professionals -tapahtumat ovat suunnattu kaikille LOGYn jäsenille, erityisesti opiskelijoille ja YP-jäsenille.

Verkkokauppa kasvaa vuodesta toiseen, eikä loppua ole näkyvissä. Samalla myös kuluttajien odotukset logistiikkapalveluja kohtaan kasvavat, sillä toimitusten tulee olla nopeita ja vaivattomia, olipa kyseessä sitten kuljetus noutopisteeseen tai kotiovelle asti. Lisäksi kuluttajat ovat yhä ympäristötietoisempia, ja siten vastuullisuuskysymykset nousevat keskusteluun myös verkkokauppatoimitusten suhteen. Kuinka logistiikkapalveluyritykset vastaavat tähän ja millainen on verkkokauppalogistiikan tulevaisuus?

Keskustelemme mm.

  • Verkkokaupan tulevaisuuden kehitysnäkymät?
  • Viimeisen mailin ikuisuuskysymys – ja kuinka se toteutetaan kestävällä tavalla?

Ohjelma

14.30 Tervetuloa

 

14.30 Verkkokauppa on kaikille tuttu, mutta mistä sen taustalla keskustellaan?
Samu Hirvonen, Senior Development Manager, Posti

Samu Hirvonen, DI, vastaa Postin Paketti ja Verkkokauppa -liiketoimintayksikössä lähetysten vastaanottamisen kokemuksen kehittämisestä. Aikaisemmin Samu on toiminut mm. ylempänä kehityspäällikkönä strategiayksikössä Postilla sekä HKScanissa useissa logistiikan ja hankinnan kehitystehtävissä. Samu on ollut LOGYn jäsen vuodesta 2016 ja toimi LOGY Young Professionals – verkoston johtoryhmässä 2017-2020.

15.00 Lisäarvoa viimeisellä maililla
Teemu Mikkonen, CEO, Fetch my stuff / Enexus

Teemu on työskennellyt lähes 20 vuoden työuransa aikana useissa eri työtehtävissä logistiikan ja kuljetuksien parissa Wihurilla, Meira Novalla ja Kesprolla. Nykyään Teemu toimii Enexus Oy:n toimitusjohtajana, yritys keskittyy Last Mile -jakelun haasteiden ratkaisuun ja lisäarvopalveluiden tuottamiseen Fetch My Stuff palvelukonseptillaan tuoden markkinoille uusia innovaatioita niin Last Mile -palveluihin kuin kiertotalouteenkin.

 

15.30 Teknologia mullistamassa last mile -kuluttajakokemusta
Joonas Hjelt, Operations Associate, Budbee

Joonas on aiemmin työskennellyt yrityskauppakonsulttina EY:llä, josta tie vei start-up -maailmaan Budbeelle vastaamaan mm. last mile -liiketoiminnan operatiivisesta kehittämisestä. Budbee aikoo ratkaista last mile -kotiinkuljetusten haasteet teknologian avulla ja pyrkii alallaan edelläkävijäksi niin vastuullisuuden kuin kuluttajakokemuksen osalta. Budbee keräsi alkuvuonna sijoittajilta 52 miljoonaa euroa pääomaa liiketoiminnan laajentamiseen.

 

16.00 Yhteenveto ja tilaisuus päättyy

 


Kaikille ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Ilmoittaudu tästä

Lisätiedot:
Marjo Ojakoski, palvelupäällikkö, LOGY
p. 040 419 1802, marjo.ojakoski@logy.fi

HUOMAA MYÖS:
6.5. LOGY Young Professionals: Circular economy
19.8. LOGY Conference 2021: Update Your Business – How to succeed in the New Normal

LUE Ostologistiikka.fi:
Kotimaisten verkkokauppojen arvostus kovassa nousussa