Tapahtuman kuvaus

Yritysjäsenille | Paneelikeskustelu materiaalipulan aiheuttamista toimitusketjuhaasteista

Paikka: Teams, Etätapahtuma
Aika: 25.1.2022 15:00 - 16:15

Tervetuloa mukaan tapahtumaan, joka on suunnattu vain LOGYn yritysjäsenille ja aktiivipaketin haltijoille sekä Young Professionals-jäsenille ja opiskelijoille. Tapahtuma järjestetään interaktiivisena paneelina, jossa on edustajat useasta foorumista.

Alustus: Globaalien toimitusketjujen haasteet tässä ja nyt

Ilkka Sillanpää, Toimitusjohtaja/Tohtori, Tkt, KTT, Hegemonia Oy

"Olen liiketoiminnan kehittämisen ammattilainen ja työskennellyt globaaleiden toimitusketjujen johto- ja kehitystehtävissä Metsolla, Rautaruukilla ja Konecranesilla. Nykyisin toimin liiketoiminnan kehittäjänä & yrittäjänä Hegemonia Oy:ssä, jossa kehitämme asiakkaidemme liiketoimintaa. Yleensä projektimme liittyvät kansainvälisen liiketoiminnan kehittämiseen ja toimitusketjun hallintaan.

Olen tutkinut toimitusketjun johtamista, väitellyt aiheesta tekniikan – ja kauppatieteen tohtoriksi ja minulle on myönnetty Dosentuuri toimitusketjun johtamisen alalle Oulu Yliopiston tuotantotalouden osastolle. Kirjoittamiani tutkimustuloksia ja artikkeleita on julkaistu kansainvälisissä akateemisissa lehdissä, konferensseissa ja kirjoissa."

Paneelin fasilitaattorina:
Ville Tiainen, Material and Inventory Planner, Valmet Automotive EV Power Oy & LOGY Young Professionalsin puheenjohtaja


"Akkuteollisuuden materiaalisuunnittelusta vastatessa olen viimeisen vuoden aikana kokenut toimitusketjuhaasteet todella vahvasti. Olen ollut aktiivinen LOGYn jäsen viimeiset viisi vuotta ja toimin Young Professionals -johtoryhmän puheenjohtajana."

Paneelissa mukana keskustelemassa: 

Aki Kouki, Logistiikkajohtaja, SGN Group


”Olen työskennellyt logistiikan parissa vuodesta 2002 alkaen toimien eri teollisuuden ja kaupan aloilla. Tällä hetkellä työskentelen logistiikkajohtajana SGN Group Oy:ssä ja vastaan konsernin ja sen tytäryhtiöiden logistiikasta ja toimitusketjun kehittämisestä.”

Paula Vuorela, Logistics Director, Stora Enso Oyj, Packaging Solutions


"Vastaan Packaging Solutions divisioonan logistiikasta. Työnkuvaani kuuluu logistiikan kehittäminen tehokuutta ja kestävyyttä silmällä pitäen. Tämän lisäksi olen viime aikoina työskennellyt Covidin tuomien toimitus- ja saatavuushaasteiden parissa. Tavoitteenani on varmistaa mahdollisimman sujuvat toimitukset asiakkaille, sekä tunnistaa ja minimoida riskit toimitusketjussa."

Pasi Nieminen, toimitusjohtaja, Toyota Material Handling Finland Oy

Olen toiminut (DI) Toyota Material Handling Finland Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2011. Siirryin Toyotalle metsäkonevalmistaja Logset Oy:stä, jossa työskentelin myyntijohtajana ja toimitusjohtajana vuosina 2008-2011. Työurani alkoi laboratoriolaitevalmistaja Biohit Oy:ssä (nyk. Sartorius Finland Oy), jossa minulla oli eri tehtäviä tuotekehityksessä, jälkimarkkinoinnissa ja kv. myynnissä vuosina 1999-2008. Toyotan toimitusjohtajuuden ohella olen toiminut viiden vuoden ajan aktiivisena sisälogistiikan vaikuttajana LOGYn Sisälogistiikkafoorumin puheenjohtajana sekä tällä hetkellä olen LOGYn hallituksen jäsen. 

Markku Verkama, Vice President, Strategic Sourcing & Purchasing, Normet Oy

"Vastaan Normetin strategisista hankinnoista ja ostoista niin laitteiden kuin palveluiden liiketoiminnan osalta vuodesta 2018 alkaen. Ennen Normetia olen työskennellyt eri senior-tason tehtävissä hankinnan, liiketoiminnan johtamisen ja T&K:n parissa Outotecillä ja Nokialla. Taustaltani olen tekniikan tohtori Helsingin Teknisesta korkeakoulusta (Aalto yliopisto)." 

Pekka Puntila, Category Manager, Sea, Air and Courier Freight, Konecranes Global

"Tällä hetkellä vastaan Konecranesin globaaleista logistiikan hankinnoista merirahtien, lentorahtien ja kuriirien osalta. Vastaan myös toimittajasuhteista useiden globaalien huolintaliikkeiden kanssa. Nykyisten haasteiden johdosta olen tietenkin paljon tekemisissä sekä maailmalla olevien eri yksiköidemme kuin myös huolintaliikkeiden kanssa varmistaaksemme yhdessä toimitusten sujuvuuden.

Konecranesilla olen ollut nyt jo reilut 6 vuotta, aluksi Satamanosturiyksikön logistiikkapäällikkönä ja nyt viimeiset kaksi vuotta siis kategoriapäällikkönä globaalien epäsuorien hankintojen tiimissä. Logistiikan parissa olen työskennellyt vuodesta 2003 kansainvälisissä yrityksissä niin rahdinkuljettajan kuin teollisuudenkin puolella. Urani aikana olen myös asunut ja työskennellyt 8 vuotta ulkomailla, ensin Lontoossa ja sitten Tukholmassa."

Ilmoittaudu täällä


LISÄTIEDOT:
Hanna van der Steen
palvelupäällikkö (Senior)
hanna.vandersteen@logy.fi
p. 040 658 8198


HUOMAA MYÖS:
26.1. Koulutus: Inventory Management – työvälineitä materiaalinohjaukseen
9.-10.6. LOGY Conference 2022: Update Your Business – How to succeed in the New Normal