Tapahtuman kuvaus Kouluttajat

Tietoisku: Toimitusketjun riskien hallinta

Paikka: Teams,
Aika: 14.10.2021 09:00 - 11:00

Ulkoinen tapahtuma, Covid-19, on aiheuttanut monelle yritykselle epämiellyttäviä yllätyksiä johtuen toimittajien toimitusvaikeuksista. Yritykset ovat joutuneet jopa keskeyttämään omat tuotantonsa, kun toimittaja ei ole pystynyt noudattamaan sovittuja aikatauluja.


Toimitusketjun hallinnan merkitys on noussut strategiselle tasolle. Varmista yrityksesi joustava toiminta Covid-19:n jälkeisessä maailmassa!


Osallistu LOGYn tietoiskuun, josta saat valmiuksia äkillisiin muutoksiin varautumiseen. Syvennät myös ymmärrystäsi riskienhallinnassa ja vastuullisuudessa. Lisäksi hankit uusia ajatuksia toimitusketjun tehokkaaseen hallintaan, josta hyötynä muun muassa kustannussäästöt, tuotannon sujuvuus ja parempi asiakastyytyväisyys täsmällisten ja laadukkaiden toimitusten johdosta.


Miksi hankintajohtajan/ -päällikön kannattaa osallistua katsaukseen?

  • Parannat ymmärrystäsi tulevaisuuden toimittajaketjun hallinnan haasteista.
  • Yhdistät toimittajaketjun hallinnan entistä sujuvammaksi osaksi riskienhallintaa.
  • Lisäät tietoisuuttasi vastuullisuuden merkityksestä hankintaketjun hallinnassa.
  • Pystyt paremmin tunnistamaan oman yrityksesi toimittajaketjun hallinnan haasteet yllättävissä tilanteissa.

Kenelle katsaus on tarkoitettu?

Sekä tuotteiden että palvelujen hankinta- ja ostojohtajille ja -päälliköille. Hankintaorganisaation riskienhallinnasta ja kontrolloinnista vastaaville henkilöille.


Ohjelma

klo 9.00–10.30
Miksi toimittajariskin hallinta on entistä tärkeämpää?

  • Esityksen sisältö ja tavoitteet
  • Määritelmät ja terminologia
  • Mitä pitää tietää kokonaisvaltaisen riskienhallinnan osista ERM, ESG ja Compliance?
  • Miksi toimittajariskin hallinta on entistä merkityksellisempää?

Miten yritystoiminnan muutos vaikuttaa hankintaketjun hallintaan?

  • Mitä digitalisaatio vaikuttaa hankintaketjuun?
  • Miten yrityksen toimintakentän muutos vaikuttaa hankintaan?
  • Miten yrityksen kansainvälistyminen vaikuttaa hankintaan?
  • Miten varautua äkillisen muutoksen vaikutukseen toimitusketjun hallinnassa?

Miten riskienhallinta ja vastuullisuus ovat luonteva osa toimitusketjun hallintaan?

  • Toimittajariskin tunnistaminen ja arviointimenetelmät
  • Riskien tunnistaminen
  • Vastuullisuuden, compliancen tarkistaminen
  • Jatkuva seuranta

Miten löydän parhaat tietolähteet toimittajariskin hallintaan?
Tietolähteet ja niiden hyödyntäminen eri tyyppisessä toiminnassa.

Miten varaudun tulevaisuuden yllätyksiin?
Vinkkejä äkilliseen muutokseen varautumiseksi

klo 10.30–11.00
Sinun vuorosi kysyä!
Kysy, kouluttaja vastaa. Voit laittaa koko tietoiskun ajan kysymyksiäsi chattiin. Kysymykset käsitellään tilaisuuden lopussa.


Tietoisku järjestetään Microsoft Teams -ohjelmalla. Saat linkin webinaariin kolme päivää ennen tilaisuutta.

Ilmoittaudu tästä

Tapahtuman kouluttajat

Pirkko Östring
Pankkivalvoja, Experienced Business Advisor

Pirkko Östringillä on pitkä käytännön kokemus asiantuntija- ja johtotehtävissä Danske Bankissa ja Nokialla riskienhallinnasta, sisäisestä tarkastuksesta, compliancesta, ostotoiminnasta ja asiakasrahoituksesta. Pirkko tuntee hyvin erikokoisten ja eri maissa sijaitsevien asiakkaiden ja toimittajien auditoinnin ja on tehnyt lukuisia yritystutkimuksia mm. Suomessa, Kiinassa, Saksassa, UK:ssa ja USAssa sijaitsevista yrityksistä.

Pirkko antaa hyviä oivalluksia osallistujille käytännön esimerkein. Hän hakee jatkuvasti uusia ideoita eri kansainvälisistä yhteisöistä. Hän on USAn kirjailijayhdistyksen pitkäaikainen jäsen. Pirkko on luennoinut mm. Aalto-yliopistossa. Hän on kirjoittanut useita artikkeleita taloudellisiin julkaisuihin ja USAssa julkaistun kirjan yrityksen toimittajien tutkimisesta.

Ilmoittaudu tästä

Hinta
Normaalihinta 190 euroa + alv
LOGYn jäsenhinta 120 euroa + alv

Laskutus noin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta.

Ilmoittautuminen
13.10.2021 mennessä.

Lisätietoja
Maarit Mänttäri
koulutuspäällikkö
maarit.manttari@logy.fi
0400 975 480

Peruutusehdot
Lue ehdot tästä