Tapahtuman kuvaus

Tuontikaupan hallinta

Paikka: Original Sokos Hotel Tripla (tai etänä, jos tilanne vaatii), Fredikanterassi 1 B, 00520 Helsinki
Aika: 3.11.2021 8:30 - 16:00

Järjestämme myös Vientikaupan hallinta -koulutuksen (2.11). Osallistuessa koulutuspakettiin säästät hinnassa.


Hallitsetko kaikki tuontiprosessin osa-alueet? Kuten tilauksen yksityiskohdat, asiakirjat, kuljetuksen, tullauksen ja lukemattomat säädökset?

Tuontitehtäviä hoitavana sinulla on oltava laaja ammattitaito ja hallittava kaikki tuontiprosessissa huomioitavat seikat. Tärkeää on myös, että pysyt selvillä alaan vaikuttavista muutoksista, kuten säädösten uudistuksista.

Tuontikauppa-koulutuksessa päivität tietosi myös Brexitistä ja otat muutokset haltuusi tullin tuonti-ilmoituksien ja verorajailmoitusten uudistuksessa.


Koulutuksen käytyäsi:

  • tunnet yksityiskohtaisesti tuontiprosessin alusta loppuun
  • tunnet tuonnissa tarvittavat asiakirjat
  • hallitset sekä EU:n sisäisen että ulkopuolisen tuonnin erityispiirteet
  • ymmärrät, miten globalisaatio ja digitalisaatio vaikuttavat kaupankäyntiin.

Käytännönläheisessä koulutuksessa käymme läpi tuontikaupan koko kaaren. On tärkeä esimerkiksi sopia yritykselle mahdollisimman tarkoituksenmukaiset maksuehdot, toimituslausekkeet ja vakuutukset.

Koulutuksessa perehdymme myös siihen, miten valitaan kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuva kuljetusmuoto. On lisäksi huomioitava ja hallittava asiakirjat, kustannukset ja kuljetuksiin liittyvät erityispiirteet. Edellä mainitut asiat täytyy selvittää niin EU-sisäkaupassa kuin EU:n ulkopuoleltakin tapahtuvassa kaupankäynnissä.

Koulutuksessa käsitellään myös EU:n ulkopuolisen eli niin kutsutuista kolmansista maista tapahtuvan tuonnin erityispiirteitä. Kiinnitämme huomiota erityisesti tuontitullaukseen sekä tullien ja muiden tuontiverojen määräytymiseen, tullilainsäädännön muutokset huomioiden. Koulutuksessa perehdymme myös tulli- ja vapaavarastoihin.


Kenelle?

Kaikille tuontikauppaa tekevien yritysten vienti-, tuonti- ja logistiikka-asiantuntijoille.

Tutustu kurssin ohjelmaan sivun ylälaidasta kohdasta Ohjelma.

Ilmoittaudu tästä

Ilmoittaudu tästä

HINNAT

23.6. saakka (säästä 100 €)

  • LOGYn jäsenille 615 € + alv
    (norm. 715 € + alv)
  • Muille 695 € + alv
    (norm. 795 € + alv)

Tuontikaupan hallinta 3.11. ja Vientikaupan hallinta 2.11. (2 pv)
23.6. saakka (säästä 150 €)

  • LOGYn jäsenille 1 105 € + alv
    (norm. 1 255 € + alv)
  • Muille 1 245 € + alv
    (norm. 1 395 € + alv)

Hinnat sisältävät tarjoilun sekä sähköisen koulutusaineiston ja oikeuden oppimisympäristöön n. kaksi viikkoa ennen ja jälkeen koulutuspäivän. Koulutus laskutetaan noin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta.

Liity samalla jäseneksi!
Koulutus ja jäsenyys yhdessä on edullisempi kuin koulutuksen normaalihinta. Lue jäsenyydestä

Ilmoittautuminen
28.10.2021 mennessä

Lisätietoja
Maarit Mänttäri
koulutuspäällikkö
maarit.manttari@logy.fi
0400 975 480

Peruutusehdot
Lue ehdot tästä

Koulutuksen kesto
1 päivä

Aikataulu
klo 9.00-16.00