Bookit: Ratkaisut verkkokaupan toimituksiin ja valvomoiden viestintään

22.08.2017

Bookit: Ratkaisut verkkokaupan toimituksiin ja valvomoiden viestintään
Tekniikka & Talous, 22 Aug 2017, online:-
Suomalainen Bookit kertoo kehittäneensä järjestelmän verkkokaupan viimeisen mailin logistiikkaa varten. Siinä on määrä yhdistää pakettijakelun reitinoptimointi ja automatisoitu viestintä vastaanottajalle. Tarjolla on tekstiviestin lisäksi muitakin kanavia. Vastaanottaja voi valita toimitusajan monesta vaihtoehdosta, parhaimmillaan puolen tunnin välein.
Bookit on kokeillut ratkaisua ruotsalainen jakeluyrityksen kanssa. Kauppahalli24 ottaa järjestelmän koekäyttöön viikolla 35/2017 ruoan verkkokaupassa. Kuljetusalalla Bookitin asiakkaita ovat Suomessa Posti, Postnord ja DHL.
Tuoreen toimitusjohtajan Peter Klenbergin tehtävänä on saada Bookit vahvaan kasvuun. Vuonna 2016 alle 4 miljoonan euron liikevaihdosta on tullut ulkomailta 1/3, ja lähivuosien tavoite on nostaa osuus 3/4:aan. Klenberg uskoo potentiaalia olevan mm. Ruotsissa, Keski-Euroopassa ja USA:ssa. Pikaiset toimitukset asiakkaan haluamana aikana ovat tärkeitä varsinkin ruoan verkkokaupassa.
Aiempi toimitusjohtaja Jouko Järvinen kehittää Bookitille valvomoiden hälytys- ja viestintäjärjestelmää, josta myös toivotaan uutta kasvua. Nyt palvelun asiakkaana on mm. Helen (Helsingin Energia). Bookitin mobiililippu- ja viestintäjärjestelmä on mm. Finnairin ja VR:n käytössä.
©M-Brain
Link to original article