Tapahtuman kuvaus

Sisälogistiikkafoorumi: "Asiakkaan kokema toimitusvarmuus"

Paikka: Messukeskus, kokoustila 306, Messuaukio 1, Helsinki
Aika: 14.03.2019 09:00 - 11:30

Tässä tilaisuudessa kuulemme ensin kaksi puheenvuoroa siitä, millä tavalla sisälogistiikka voi vaikuttaa toimitusvarmuuteen sekä millä tavalla toimitusvarmuutta tehostetaan ja seurataan eri yrityksissä. Sen jälkeen seuraa paneelikeskustelua samasta aiheesta.

Vahvistuneet puheenvuorot:

Toimitusvarmuuden mittaamisessa askelta lähemmäksi asiakkaan kokemaa toimitusvarmuutta

  • Lähtötilanne & haasteet ja oivallukset Fiskarsin toimitusvarmuusmittariston kehittämisprojektissa
  • Fiskarsin toimitusvarmuuden mittaaminen 2019: hyödyt & asiakkaan/myynnin kokemukset 
  • Jatkokehitys / seuravat askeleet

Mika KainulainenSenior S&OP Manager Scandinavian Living, Fiskars Group

Mika on työskennellyt viimeiset seitsemän vuotta Fiskarsilla eri Sales & Operations Planning (S&OP) tehtävissä ja vastaa tällä hetkellä Scandinavian Living brändien (iittala, Arabia, Muumi ja Royal Copenhangen) S&OP prosessin pyörittämisestä ja tuotteiden saatavuuden hallinnasta. Tiimin vastuulla ovat käytännössä ostotilausten tekeminen ja varastojen hallinta. Koulutukseltaan Mika on tuotantotalouden DI (2014) ja insinööri (2006).

Toiminnan nopeus ja laatu kilpailuetuina sekä sisälogistiikan kehityksen avainasioina -  ilman kustannustason nousua

  • Toimitusvarmuuden merkitys eri liiketoiminta-alueilla
  • Menestysprojektit ja syyt niiden takana
  • Miten automaatio nostaa toimitusvarmuutta
  • Asiakkaiden ja loppuasiakkaiden tulevaisuuden vaatimukset

Jarkko Rantanen, Liiketoimintajohtaja, Hub Logistics

Jarkko on työskennellyt 17 vuotta sisälogistiikka-asioiden parissa, joista viimeiset 13 vuotta HUB logistics:lla. Hän on ollut rakentamassa sisälogistiikkaa niin raskaassa teollisuudessa, teleoperaattoriympäristössä, autotehtaalla, vähittäiskaupassa, verkkokaupassa kuin kansainvälisissä toiminnoissa Puolassa ja Saksassa. Jarkko kertoo, että toiminnan kehittäminen ja automatisoiminen ovat hänellä aina ajattelun kärjessä. 

Paneeli: Asiakaslupaus ja toimitusvarmuus - käytännön kokemuksia 

Paneelin osallistujat vahvistetaan pian.

Lisätiedot:

Palvelupäällikkö Hanna van der Steen, p. 040 6588198, hanna.vandersteen@logy.fi